W trakcie pandemii właściciele aut potrzebują rozwiązań tanich i efektywnych. Zastanawiają się, czy w silniku wysokoprężnym przyda się paliwo gazowe. Decydując się na taką zmianę, należy wziąć pod uwagę korzyści. One zaś mogą być słabsze od oczekiwanych.

Paliwo gazowe w dieslu

Zastosowanie gazu ziemnego w silniku wysokoprężnym nie wydaje się już nowinką. Mieszkańcy Australii od kilku dekad stosują tę technologię w autach roboczych. Owa technologia działa najskuteczniej w takich maszynach.

W naszym kraju instalacja gazowa do diesla interesuje więc przede wszystkim przedsiębiorstwa mające ciężarówki albo autobusy.W osobówkach odznaczających się niskim przebiegiem system LPG zamontowany w dieslu procentuje raczej słabo. 

3 typy zasilania gazowego dla diesla

Wykorzystanie w silniku wysokoprężnym paliwa LPG właściwie w żadnym wypadku nie przesądza pracy motoru wyłącznie na LPG. Co prawda istnieje podobna opcja, proponowana poprzez tak zwany system mono fuel, ale bywa ona związana z potrzebą przerobienia całego silnika.

Inną opcją jest program dwa paliwa: do komory spalania wtryskuje się ropę i LPG. Przy instalacji tego typu niezbędne okazuje się wyposażenie w nowe oprogramowanie komputera, który nadzoruje pracę jednostki napędowej. 

Ostatnia możliwość, znana jako diesel gaz, cechuje się mniejszymi nakładami finansowymi, przez co jest osiągalna dla znacznej części zainteresowanych. Gaz stanowi tu najwyżej 30% mieszanki paliwowej – silnik nie musi zatem przechodzić poważnych zmian.